Thursday, 23 February 2012

Si Baik Hati

TERIMA KASIH CINTA

From Langkawi with love. =)
pasni kalau sakit hati, ada gamat nak ubatkan...

Mama & abah suke ni


=)

kamu bukan peminat C, tp kamu beli kan~ cmne la xsyg. heh.;p





Walaupun sy jauh dimata..tp sy tahu..sy dekat di hati awk..(ecece~ ;p)

thanx for everything

hanya Tuhan dapat membalas.

Saturday, 21 January 2012

Buat aku tersenyum.

I hAVE ALwaYs been a fan of S.O.7

& when she sings theirs...double thumbs up!

I juz love the way she re-arrange the song.

Buat Aku tersenyum, cover by Shila Amzah.

Enjoy!





p/s: lagu ni ntuk awk. u've never failed to make me smile, Mok! he. ;)

Tuesday, 10 January 2012

Dipertemukan oleh TUHAN #1.



Indah betul bagaimana hidup kita di atur..baru perasan sekarang. Dulu, acapkali bibir mengeluh itu, ini. Pertikai mengapa itu, mengapa ini. Sekarang, rasa bersalah pada Tuhan. Patutnya dari dulu lg bsyukur…





Nearing Final Exam…….

“Can I meet you today? I want to get the aquatic notes. I’m in the library now. And can you bring all the notes, I want to check with you what I have. Thank you.” - Pesanan dari Maryam, Master student dari Iran, sama2 amik kos Aquatic, masuk dlm inbox.

“Ah..time2 ni la nak kacau. Awal2 dlu xnak amik. byk lg xcover ni” Hati dengus kecil.
Dalam tak rela, bersiap dan terus gerak dari rumah ke fakulti. Saje dtg lambat sikit. Geram!

“Nasib baik rumah ak dekat. Kalau tak………..” hati membebel.

“Assalamualaikum, so sorry to trouble you. “

“Waalaikumsalam.It’s okay. Here are the notes.”

……sambil tu,transfer nota pdf ke pendrive dia….

Ttiba dia bcerita psl soalan2 yang Prof S selalu tnya dlm exam. Rupa-rupanya dia mmg pernah amik subjek ni dulu, sem lepas. Tapi kod kursus lain. Basically, dia bg idea disease apa yang biasa ditanya.

Kami tgk past year. Dia amik buku past year tu dan fotostat 2 copy setiap set. Dan, mmg banyak set sempat dibelek2. Terkedu ak.

Sbnrnya masa tu jgk dia bru dftar kan kad matrik ntk mesin fotostat tu, dan topup byk gile..ntk tlg fotostat byk2 copy. Ak? Xpenah daftar pn benda alah tu. <-- hampeh!

Guest what? Masa final tu, most questions are exactly the same like what she told me. Bersyukur sgt3. =)



Pengajaran:
Tuhan akan bantu kita dalam apa cari sekalipun. Kadang2 kt xdpt, dpt indirectly je. Jadi, Jangan pernah merungut. Kalau apa yang kt hajatkan xdpt skrg, mgkin ALLAH tangguhkan dan akan bg yg lebih baik dari apa yg kita minta. Satu hari, pasti dapat. InsyALLAH.

Friday, 6 January 2012

Pehal ni??


Entry pertama 2012..

Hati rasa pahit..

Rase kehilangan..

Rase looser..

Tiada yg kena...

pff~

YaAllah..tlg dekatkan hati sy semula dengan Ia. Trasa bagai sampah arini.

='(

Tuesday, 27 December 2011

Counting days!



4: final papers

3: 3 more days

2: second last semester

1: Less than 1 year to go.

0: no time + emotionless.



"Gudluck ea, ntk final awk tu.dah kerja nnt mst akan rindu zmn study, mcm kt. Klau boleh, kt pn nk study balik." -Cik Y kesygn sedapkan ati. thanx!



.chOcs.

Thursday, 15 December 2011

Hati Kecil Sangat.

Satu hari,
hati dengan gembiranya berjalan, yakin, sangat.
datang sang mulut, bicara mulut tajam, sangat.
Kulit hari terguris, tapi, tak dalam, nipis, sangat.
"takpela, balik nnt , hati jahit balik kulit tu, walaupun, sakit, sangat."

Hari seterusnya, hati jalan2, pedih semalam berbekas lagi, tapi xpedih, sangat.
terjumpa sepasang mata, mereka jeling, hati takut sangat.
hati xfaham sangat,
kenapa mata marah sangat?
hati balik..sambil terfikir, janganlah kejam, sangat.

hari lain, jumpa sang mulut, tapi yang ni tua sangat
sang mulut ni bicara kasar sangat
kulit hati tercarik....besar sangat..
hati tau, benang hati xcukup sangat
"xpela, tutup dulu guna kain hitam..xdapat nak jahit ni, besar sangat. harap2 kelemahan xketara sangat"

hari terakhir di tempat itu,
hati nk melintas, terserempak sang mulut..kali ni, ramai sangat..
hati dengar, bisikan-bisikan tu...bunyi halus sangat.
hati juga punya mata, mata hati boleh dengar..kuat sangat.
sang mulut bicara yang teruk2 sangat
hati pandang..terkejut sangat..
hati fikir, "apa salah hati? hati nak tau sangat."

tanpa sedar, kain hitam yang tutup hati tertanggal. malu sangat.
semua nampak kelemahan hati. malu sangat.
hati menangis.kuat sangat.
hati tunduk, hati sedar..hati lemah sangat.
hati senang terkoyak, tercarik dan berlubang..senang, sangat.

"xpela, hati mesti baiki semula semua ni. walaupun hati rosak teruk sangat. sebelum tu, hati nak nangis dulu, sebab hati rasa, air mata boleh mengubat luka hati yang dalam sangat.
tangisan ni, boleh buat hati jadi sejuk, sangat"

Terima kasih mata, sebab kurniakan tangisan. Terima kasih sangat!



D N

Choc~

Saturday, 10 December 2011

Tutti Frutti!

FROYO =Frozen Yogurt

Buat kali kedua, dpt merasa Froyo;

First time di kenalkan oleh BFF Julie kat Mines.

Kali Kedua ni mrasa Froyo at Tutti Frutti ,Seri Bangi.

Ajar adik ...

& kakak plih flavouring.

Why Froyo?


Sedap~


In summary, beli bila ada duit lebey. Sbb dia sdp, & xpuas amik skit2. ;)

p/s: Time kaceh kakak, blanje adik2. =)


Written by,

Chocs